.
::: digiGOP.nl :::

Besneden of onbesneden?
Ik heb liever seks met
Onbesneden
Besneden
Maakt mij niet uit

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Tynaarlo mocht ‘homo-ontmoetingsplaats’ langs N34 slopen

door: sportingact

De gemeente Tynaarlo heeft een aannemer terecht opdracht gegeven om een paar parkeerplaatsen bij het in 2021 gesloopte tankstation langs de N34 te slopen en verwijderen.
Met de vergunning die Tynaarlo daarvoor heeft verleend is niks mis, zo oordeelt ’s lands hoogste bestuursrechter, de Raad van State, woensdag in een einduitspraak. Die veegt daarmee alle bezwaren van Stichting Platform Keelbos tegen het vermeend illegaal opdoeken van een homo-ontmoetingsplaats op het verwijderde parkeerterrein ten noorden van Zuidlaren.

Keelbos komt op voor het behoud van anonieme ontmoetingsplekken voor homo’s langs snel- en provinciale wegen in het hele land. Volgens de stichting was het parkeerterrein bij het vier jaar geleden alweer gesloopte tankstation zo’n ontmoetingsplaats waar homo’s uit de buurt elkaar ontmoetten. De gemeente Tynaarlo ontkende dat eerder tijdens de rechtszaak met klem dat de parkeerplaats door homo’s als anonieme ontmoetingsplek werd gebruikt. Tynaarlo had daar geen enkele aanwijzing voor.

Volgens Keelbos, die zeker weet dat de parkeerplaats een ontmoetingsplek was, heeft de gemeente Tynaarlo een verkeerde vergunning verleend waardoor de openbare ontmoetingsplaats ‘illegaal’ zou zijn verwijderd. De Raad van State is het daar niet mee eens. De verleende vergunning ziet alleen op het fysiek verwijderen van de verharding.

De vraag of de gemeente nog een apart verkeersbesluit voor de opheffing van de openbare parkeerplaats had moeten nemen, daarover laat de Raad zich in deze uitspraak niet uit. Dat is een kwestie van handhaving op basis van de wegenverkeerswet, aldus de Raad. Daarvoor moet Stichting Keelbos zich opnieuw bij de gemeente melden. Of Keelbos dat gaat doen en of een dergelijke procedure tot een andere uitkomst zal leiden is de vraag.

Foto: De gemeente Tynaarlo heeft geen enkel bewijs gezien dat parkeerplaatsen bij het in 2021 gesloopte tankstation langs de N34 ten noorden van Zuidlaren een veel gebruikte homo-ontmoetingsplaats was. Foto: ANP

[Bron: dagbladvanhetnoorden.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

Ik ben er van overtuigd inmiddels

Ik ben er van overtuigd inmiddels, dat dieren veel intelligenter zijn

Just passing through

Just passing through

Christians follow their own relig

Christians follow their own religion challenge
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie