30-5-2025 - ALGEMEEN
Wanneer doe je aangifte bij de politie
door: sportingact
Volgens een agent van Roze in Blauw moet je altijd aangifte doen als je slachtoffer geworden bent van homohaat. Homohaat kent zoals een ieder wel weet vele vormen. Dat kan uitschelden zijn, verbaal geweld of mishandeling, fysiek geweld.
Uitgangspunt is, volgens de politie als er geen aangifte is bestaat het doodgewoon niet of heeft het niet plaatsgevonden. Pas bij fysiek geweld komt de politie ter plaatse. Komen de homohaters met een voertuig probeer altijd het kenteken te fotograferen, merk, kleur en eventueel type auto. Maar kenteken, merk en kleur is meestal voldoende.
We moeten ons beter bewapenen tegen dit soort geweldsincidenten. En met bewapenen bedoel ik uiteraard geen wapens, maar verbaal bewapenen en niet met je laten sollen.
Want de haters houden van schreeuwen om jouw de mond te snoeren.
We laten ons gewoon in elkaar slaan. Kom op mannen. Vooral op een MOP komt het wel eens voor dat iemand verbaal bedreigd word en de overige bezoekers snel wegrijden. Zo helpen we elkaar niet het tij te keren. Dan hebben de bedreigers weer gewonnen en dat moeten we juist niet laten gebeuren.
Ik weet, het is makkelijk praten voor het beeldscherm, maar we moeten echt iets terug doen voor elkaar in tijd van echte nood.
Gaat tijd worden dat we de handen ineen slaan. Een roze zaterdag, een pridewalk en een Gaypride helpt echt niet.
En het COC al helemaal niet, die maakt zich liever druk over Hongarije dan hier.
En uiteraard is Hongarije voor onze Regenbooggemeenschap aldaar ook belangrijk maar als onze regering al een motie van de Tweede Kamer niet gaat uitvoeren om daar mee te lopen met de Pride vanwege hun moverende, maar voor mij onduidelijke redenen, kan je nagaan hoe ons politieke klimaat is op dit moment.
[Bron: sportingact]
Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien